Rúnarendszer alapjai

Minden mesterség, képesség, képzettség „rúnák” formájában jelenik meg. A kezdő karakter jellemzően 2 ilyennel rendelkezik, maximális számuk emberek esetében 6, egyes fajoknál lehet más-más. Ha a karakter minden rendelkezésre álló helyét felhasználta, elkezdheti kicserélni a régi, már nem szükséges rúnákat újakra. 

A rúnák nem csak a képességeket jelölik; segítenek elmesélni a szereplő történetét. Ahogy a valóságban is, egy-egy jellemző, a hozzáértés, a megszerzett tudás milyensége hatással van a viselkedésre, a társadalomban betöltött szerepre és a személyiségre is. Ha rendelkezel egy rúnával, előnyeinek használatán kívül fontos, hogy el is játszd ezeket a dolgokat. Máshogy viselkedik egy harcnak élő fegyverforgató, és máshogy egy jó kapcsolatokkal rendelkező, simulékony kereskedő, vagy akár egy hivatásában képzett és elismert, módos polgár. Ezek a jellemzők keveredhetnek is egymással a sokoldalú szereplők esetében. Mindez visszafelé is igaz, egy bizonyos viselkedésminta, a játékban betöltött szerep eredményezi az annak megfeleltethető rúnát. A rúnák eloszlása előbb utóbb követi, ahogy a karaktert a játékban megjeleníted.

Rúnakörök

Az egyes jellemző képzettségek rúnakörökbe sorolódnak. A rúnakörök igen nagy vonalakban jellemzik, hogy mivel is foglalatoskodik egy karakter, kevés is van belőlük. A körökön belül további specializációval képezhetjük más-más irányba magunkat. 

A rúnakörök listája:

  • Kardforgató
  • Mesterember
  • Írnok
  • Okkult

Egy további speciális rúnakör, mely kicsit más mint a többi, írja le a fajokat. 

A rúnakörökön belül csak azok a rúnák vehetőek fel, melyeknek előképzettsége már felvételre került. Így nem kezdhet valaki apródként, hacsak nincs kardforgatás rúnája. Természetesen lehetőség van több rúnakör elkezdésére is egyidejűleg – például kardforgató és mesterember. 

Aktuális
Rendezvényeink