Ork sámán

A sámánok az ork falkák szellemi vezetői. Ők azok, akik ápolják a kapcsolatot a szellemvilággal, totemeket állítanak, gondoskodnak a törzs tagjairól életükben és haláluk után is. 

 

Az ősök szelleme mágikus hatalommal látja el az őket tisztelő ork falkát. A sámánok nem rendelkeznek önmagukban mágikus erővel, de rajtuk keresztül áramlik a hatalom, mely táplálja és erősíti a törzset. A természet elemeihez kötődnek, melyek más-más hatalmat biztosítanak. 

 

Egy ork falka összesen 20 szellemkővel gazdálkodhat naponta. Ez nem eltárolható: az aznap el nem használt szellemkövek a reggeli ébredéskor eltűnnek, de helyette álmukban a sámánon keresztül az újakat megkapják. 

 

Csont és bőr, vér és szív, elme: az orkok fizikai lények, így mágiájuk ezeket ötvözi a természet elemeivel. A sámán az orkra festi a jelet: az elem színével (fekete – föld, piros – tűz, kék – víz, fehér – levegő) a megfelelő helyre. Az elme helye a homlok, a szívé az orr, a véré a száj, a csonté a jobb arccsont, a bőré a bal arccsont. 

 

A hatások minden esetben egyszer használatosak: használatuk előtt az ork letörli őket arcáról. Ilyenkor természetesen lehetősége van újra felkeresni a sámánt, és új rajzot kérni tőle. 

 

A sámánnak révülésre van szüksége ahhoz, hogy a jelek az ősök hatalmát közvetítsék, melyet dobolás hangja fest alá. Egy jel megidézéséhez egy percnyi dobolás szükséges, mely után a sámán felrajzolhatja a jelet tetszőleges számú orkra. 

 

A jelek ára: a mágikus hatás szintje + az orkok száma akikre rárajzolja a jelet (pl. Kőszív 4 orkra: 3+4=7 szellemkő). 

Föld sámán

A föld a védelmet biztosítja a falkának. 

Kőagy (1. szint)

A jellel ellátott orkra nem hatnak a mentális varázslatok, melyek irányítanák akaratát. Cserébe agya eltompul, csak egyszavas mondatokban képes beszélni. 

Acélcsülök (1. szint)

A jel megvédi az orkot a bénító, lassító hatásoktól. 

Sárvér (2. szint)

Az ork vére méreggé válik bárki számára: ételbe, italba juttatva egy gyűrűnyi vér egy gyűrűnyi sebzést okoz. 

Kőszív (3. szint)

Az orkra nem hatnak az érzelmi varázslatok, nem retten meg semmitől. 

Kőbőr (3. szint)

Az ork bőre keménnyé válik mint a kő: a sebzést okozó fegyver eltörik rajta. 

Tűz sámán

A tűz a harci szenvedélyt biztosítja a falkának.  

Lángész (1. szint)

Az ork a szokásosnál okosabbnak számít, az ősök szellemei sugallatokkal segítik. Intelligenciát igénylő feladatok esetében (pl. rejtvények megoldása) ügyesebb a szokásosnál. 

Pirospacsi (itt a vacsi) (1. szint)

Az ork az első sikeres találatával eltöri ellenfele lábát, megakadályozva hogy elmeneküljön a harcból. Mágiával el lehet menekülni ebben az esetben is.

Harci Láz (2. szint)

A sámán felszítja a harci tüzet egy ork szívében, és őrjöngésbe taszítja. A harcban annak végéig nem érzi sérüléseit, az elvesztett gyűrűit az adott párbaj végéig továbbra is használhatja. Az elvesztett gyűrűket számolni kell, ha elfogynak, a harcos meghal. Ha a párbaj bármilyen kimenetellel véget ért, az elvesztett gyűrűket le kell csatolni. 

Pörc (3. szint)

Az ork egy harcban minden találatot a nyakgyűrűiből szenved el, de az elvesztett nyakgyűrűket átteheti a csuklójára támadógyűrűnek. Ha elfogynak a nyakgyűrűi, meghal. 

Rettenthetetlen (3. szint)

Az orkok rettenthetetlen természeti erőként képesek ellenfeleik elé állni. Ha a sámán a teljes hadrendet e jellel látja el, a hadrend szétverése után azonnal, bármilyen hátrány nélkül újra összeállhat azokkal a tagokkal, akik eltörölték ezt a jelet. 

Víz sámán

Vízfejű (1. szint)

Az ork főnökök jele: egy ispáni képességet biztosít. 

Csatak (1. szint)

Megtisztítja az orkot az átkoktól, vagy egy gyűrűt gyógyít harcon kívül.

Tiszta vér (2. szint)

Az ork sámán képes megtisztítani az adott ork (akár saját maga) vérét a méregtől. 

Ebcsont beforr (2. szint)

A harc közben elszenvedett gyűrű sebzésből a kör végén kettőt begyógyít. 

Regeneráció (3. szint)

Az ork harcban minden körben egy gyűrűt gyógyul (ezzel nem mehet maximális gyűrűszáma fölé). 

Lég sámán

Szárnyaló szellem (1. szint)

Az ork sámán képesek a falka többi tagjával kommunikálni bármilyen távolságon keresztül.

Éjszakai vadászok jele (2. szint)

Az orkot sem varázslattal, sem őrtornyok által nem lehet észlelni, valamint az első rá irányuló csapást, nyílvesszőt, vagy ártó varázslatot képes elkerülni a jel eltörlésével.

Ping (2. szint)

Az ork sámán fáradhatatlanná teszi célpontját, így nem fáradnak ki a munkavégzés közben.

Rémségek elzavarása (3. szint)

Az ork sámán jelet vés fel egy területre vagy a falka egyik tagjára, ahonnan vagy akitől minden gyengébb nem evilági lény, démon, ártó szellem, szörnyeteg 3 gyűrűnyire sérül, valamint hanyatt homlok menekül, és 6 óráig képtelen a helyet vagy a személyt megközelíteni. Nagy erejű démonokra, élőholtakra, stb. nincs hatással.

Ősök szíve (3. szint)

Az Ősök szelleméből erőt véve egy nyílvesszőre +2 támadást nyer.

Aktuális
Rendezvényeink