A táborban játszható fajok

Az emberek a Birodalom legtipikusabb lakói: nekik nem kell rúnát költeniük fajuk kiválasztásakor, nincs is speciális faji rúnájuk. Bármivé válhatnak: ismerhetik a kardforgatást, fizikai és intellektuális mesterségeket, okkult és mágikus ismereteket. 

Élettartamuk megközelítőleg egy birodalmi évre tehető (két nyári és egy téli, vagy két téli és egy nyári tábor). 3 nap alatt tanulnak egy rúnát.

A tündék, a szépek népe, a Felső Birodalomhoz legközelebb álló faj, bár azok a tündék kik köztünk járnak nem innen származnak. A legtöbben közülük nem is ismerik a Felső Birodalmat és sosem jártak ott: bár elképzelhető hogy több száz, vagy több ezer év után megtérnek ősi honukba. 

Örökké élnek, hacsak nem ölik meg őket. 

A tünde lét hátránya, hogy mivel örökké élnek, életük folyása lassabb. Kevés gyermekük születik (két gyerek már igazán soknak számít), és 5 nap alatt tanulnak egy rúnát. 

Három választható tünde rúnájuk az alábbiak. 

Önellátás 

Az önellátó személy egy a természettel, része a körforgásnak, melyben akármeddig zavartalanul képes létezni. Nem szorul rá a civilizációra, senki nem kényszerítheti a termelés rendjébe. Nem csoda hát, hogy enyhe megvetéssel, távolságtartással szemléli a földeken vagy városokban szorgoskodó várnépet. 

1. szint

Az első rúna elsajátításával az tünde megismerkedik a vadászat alapvetéseivel megtanul íjal lőni, így sikeres lövés esetén 1 gyűrűt sebez. Bár elég lassan (3 nap alatt), de képes elkészíteni egy íjat, valamint mellette napi 1 nyílvesszőt előállítani.

2. szint

A második rúna megszerzésével már jóval tapasztaltabb személyről beszélünk. Tudástára is bővül, így már választhat az általa elkészíthető dolgok közül: Napi egy gyűrűt sebző csapda, vagy 2 naponta 1 íj, és hozzá naponta immár 2 nyílvesszőt készít

3. szint

A harmadik rúna elérésével képességei szembetűnő javuláson mennek keresztül. Íját egy nap alatt készíti el, és mellé 5 vesszőt, ha a szükség úgy hozza. Találat esetén immár 2 gyűrűnyi sebzést okoz egy nyílvesszővel.

Gyorsaság

Egykezes fegyver használata esetén a harcban villámgyors: míg ellenfele egyszer, ő kétszer támad. A gyorsaságot birtokló karakter reakcióiban, döntéseiben is pontos, határozott, emberfelettien hatékony és elegáns. A harcban úgy tűnik, mintha ijesztő, de kecses táncot járna, amellyel, ahogy békében, akár egy beszélgetésben is, mindig egy lépéssel ellenfele előtt jár. Három szintje mind 1-1 plusz támadókört ad.

Druida

A tündék speciális mágiaága, mely a természetből merít erőt. Három ága van, melyek három szintűek. A Druida mágia leírásánál olvasható részletesen.

Sajátságos világképük a harc imádatát, az ősök szellemeinek tiszteletét jelentik. Némely szokásaik elborzasztják azokat, akik nem ismerik őket: nem vetik meg az ember húsát, sőt legyőzött ellenségeik elfogyasztása egyfajta tiszteletadás. Szellemi vezetőik sámánok, kik a természet elemeitől és az őseik szellemeitől kérnek segítséget. 

Életük folyása hasonló az emberekéhez: átlagosan egy birodalmi évig élnek, és 3 nap alatt tanulnak egy rúnát. 

Pontosan a harcias életmódjuk, ellenségeik elfogyasztása, illetve sámánisztikus, humán vallásokkal össze nehezen egyeztethető hitük miatt a legtöbb emberi társadalomban kevésbé tűrik meg őket. Leginkább harci állatokként, eszközökként tekintenek rájuk és az esetek legkisebb részében bíznának rájuk bármilyen magas presztízsű pozíciót.

Három választható ork rúna az alábbi.

Ork vadász 

1. szint

Az első rúna elsajátításával az ork megismerkedik a vadászat alapvetéseivel megtanul íjal lőni, így sikeres lövés esetén 1 gyűrűt sebez. Bár elég lassan (3 nap alatt), de képes elkészíteni egy íjat, valamint mellette napi 1 nyílvesszőt előállítani.

2. szint

A második rúna megszerzésével már jóval tapasztaltabb személyről beszélünk. Tudástára is bővül, így már választhat az általa elkészíthető dolgok közül: Napi egy gyűrűt sebző csapda, vagy 2 naponta 1 íj, és hozzá naponta immár 2 nyílvesszőt készít

3. szint

A harmadik rúna elérésével képességei szembetűnő javuláson mennek keresztül. Íját egy nap alatt készíti el, és mellé 5 vesszőt, ha a szükség úgy hozza. Találat esetén immár 2 gyűrűnyi sebzést okoz egy nyílvesszővel.

Termetesség 

Egy ork lehet igazán nagydarab: a rúna 1 támadó és 1 nyakgyűrűt biztosít. Nagy testű, robosztus, erőteljes személy, aki nem ijed meg a saját árnyékától. Könnyen és bátran harcba lép.

Sámán

A természet elemeit hívja segítségül, az ősök szellemein keresztül gyakorolja mágiáját. A négy elemhez köthető mágiaágak alkotják, mindegyikhez három szint tartozik. Részletesebben a Mágiarendszer sámánokkal foglalkozó része írja le.

Életük nagyjából kétszerese az emberekének: átlagosan két birodalmi évig élnek, és 4 nap alatt tanulnak egy rúnát. Kevés gyerekük születik. Erősek mind jellemükben, mind testükben, nem fecsérlik az időt pihenésre, hiszen a munkában mindig örömüket lelik. A törpök álmai mások, mint a többi fajé, sokkal ritkábban kerülnek az álmok birodalmába és ha mégis sokkal kevesebb időt töltenek ott. Ha álmodnak, akkor rúnák rajzolódnak ki előttük, melyet ott és akkor tudnak értelmezni, ám ha felébrednek, akkor csak értelmetlen katyvaszként emlékeznek rá. Érzékük a kőhöz az erejeikben csordogál, mindig tudják merre kell menni a kövek és a föld suttog nekik. 

Klánokba tömörülnek és mindenkinek megvan a maga feladata a klánon belül. Fontosnak tartják a történelmüket, így előszeretettel készítenek feljegyzéseket és tárolják ezeket könyvtárakban. 

Amennyiben törp mesterember vagy törp írnok rúnát választasz, ezt a két rúnaágat a második rúnától folytathatod (mintha nem költöttél volna faji rúnára)

Három választható törp rúna: 

Törp mesterember – törp kovácsok, csodás fegyverek és páncélok készítői, ritka drágakövekkel és fémekkel dolgoznak, melyekre kifejezetten büszkék és az hírlik, hogy némelyiket csak ők tudják megmunkálni.

Törp írnok – törp pallérok, ácsszerkezeteik messze felülmúlnak mindent, mihez az átlagos halandó szeme hozzászokott. 

Rúnapap – ásatásaik során olyan titkokat fedeztek fel, amelyeknek rejtélyeit most is kutatják, hogy mi lesz a sorsa eme titkoknak és tudnak-e belőle bármi hasznot formálni még kétséges annyi bizonyos, hogy a rúnák, amikről álmodnak a rúnapapok számára az ébredés után pár percig még értelmet sejtett és abban mágiát sejtenek felfedezni.

A hobbitok is gyakran keverednek az emberek közé, és a leginkább hasonlóak hozzájuk. Külső szemlélő azt hiheti, mindössze elkényelmesedett emberek, de sokban téved: rendkívül okos, kreatív lények. Nem lusták, csak jó mesteremberek, akik inkább kifejlesztenek egy jó kis aratógépet, mint hogy egész nap a földeken dolgozzanak. Erős közösségekben élnek, hisznek abban, hogy egyedül nehéz boldogulni, és szeretnek jól élni. 

Élettartamuk, tanulásuk megegyezik az emberekével. 

Amennyiben hobbit mesterember vagy hobbit írnok rúnát választasz, ezt a két rúnaágat a második rúnától folytathatod (mintha nem költöttél volna faji rúnára)

Három választható hobbit rúna: 

Hobbit mesterember – a hobbitok remek földesurak, és előszeretettel készítenek népszerű italokat: sört, bort, pörgetőt. Sokkal gyorsabban és precízebben dolgoznak, mint más fajok. 

A rúnához 1 támadó gyűrű jár.

Hobbit írnok – A hobbitok jól ismerik a földet, a birtokokat, azok igazgatását. Komolyan veszik a társadalmi felépítést, falujukban gyakran polgármester igazgatja a többieket. Gyakori köztük az olyan személy is, aki jól ért erdő-mező füveihez és fáihoz, képes gyógyító főzeteket (és kijózanító italokat) készíteni. 

A rúnához egy nyakgyűrű jár.

Feltaláló – a hobbit feltaláló kreativitásban messze felülmúl bárkit, aki mesteremberségnek adta  fejét. Előszeretettel találnak fel új eszközöket, hogy még több időt tölthessenek az élet élvezetével. 

A feltaláló rúna 1 nyakgyűrűt jelent a karakternek, valamint lehetősége van napi egy alkalommal egy egyszerűbb szerkezet tervrajzának elkészítésére, és bátran remélheti, hogy  a múzsák rámosolyognak művére. A siker nem garantált, de az odavezető útról senki nem mondta, hogy könnyű. Több rúna esetén vagy egy komolyabb szerkezetet kezdhet megtervezni, vagy pedig arányosan több egyszerűt. A szerkezet bonyolultsági szintjét minden esetben a Senior hivatott eldönteni, mint ahogy azt is, hogy a terv alapján már el  lehet-e kezdeni a prototípus legyártását. Sikertelen tervezés esetén mindig fogsz tanácsot kapni, hogy min kéne változtatni, mielőtt újra próbálkozol.